Jak wzmocnić silnik? Zakuwanie na przykładzie BMW B58
Marzysz o unikalnym projekcie na czterech kołach? Sprawdź, jak zacząć swoją przygodę z tuningiem, ile to kosztuje i na co zwrócić uwagę, by nie przepalić budżetu!
Ten model ma być ostatnią iteracją Supry przed jej wycofaniem. Szpiegowany w zeszłym roku w październiku w zakamuflażu na legendarnym torze Nurburgring w Niemczech, Supra GRMN – co oznacza „Gazoo Racing, tuningowane przez mistrza Nurburgring” – ma być najmocniejszą i najbardziej ekstremalną Suprą, jaka kiedykolwiek wyszła z stajni samochodów sportowych Toyoty.
Informacja ta pojawia się prawie dwa lata od tego, jak Toyota zaprezentowała lepiej prowadzącą się wersję GR Supra z tuningowanymi amortyzatorami, aktywnym LSD, elektrycznym wspomaganiem kierownicy i opcjonalną 6-biegową skrzynią manualną.
Najlepszą jak dotąd wskazówkę na temat tego, jak może wyglądać nowa gorąca Supra, daje nam zaprezentowany w zeszłym roku samochód wyścigowy GR Supra GT4. Widoczna powyżej wersja GT4 może pochwalić się dużym tylnym skrzydłem, inspirowanymi wyścigami elementami nadwozia i tuningowanym silnikiem o mocy 430 KM oraz 6-tłoczkowymi hamulcami Brembo.
Nowy model GRMN otrzyma ogromne tylne skrzydło podobne do tego, które widzisz tutaj w Supra GT4. Oznacza to, że GRMN mógłby, według Autocar, otrzymać wersję silnika BMW M3 i M4, która zamienia dwuśrubowe turbosprężarki B58 na parę jednostek o pojedynczym scrollu i wykorzystuje nowy projekt tłoka o większym otworze i krótszym skoku, a także mocniejsze elemprzęgłową skrzynię biegów
Podczas gdy wewnętrzny dział wyścigowy i tuningowy Toyoty, Gazoo Racing, na razie milczy na temat ulepszenia mocy, kilka publikacji, w tym Best Car, Autocar i Car and Driver, sugeruje, że wersja GRMN wymieni bazowy silnik B58 twin-turbo R6 o mocy 382 KM pochodzący z BMW Z4 na sportowy silnik S58 dywizji M.
ZOBACZ RÓWNIEŻ
Marzysz o unikalnym projekcie na czterech kołach? Sprawdź, jak zacząć swoją przygodę z tuningiem, ile to kosztuje i na co zwrócić uwagę, by nie przepalić budżetu!
Marzysz o unikalnym projekcie na czterech kołach? Sprawdź, jak zacząć swoją przygodę z tuningiem, ile to kosztuje i na co zwrócić uwagę, by nie przepalić budżetu!
Więcej powietrza = więcej mocy! Sprawdź, jak działają turbosprężarki i kompresory, czym się różnią i które rozwiązanie lepiej sprawdzi się w Twoim aucie