Supra GRMN

16/04/2024

Toyota szykuje coś wyjątkowego – najmocniejszą w historii wersję Supry. Najlepiej sprzedający się japoński magazyn motoryzacyjny „Best Car” informuje, że standardowa Supra o mocy 382 KM zyska do połowy 2025 roku nowego, większego brata w postaci radykalnej nowej Supry GRMN.

 

EKSTREMALNA WYDAJNOŚĆ

Ten model ma być ostatnią iteracją Supry przed jej wycofaniem. Szpiegowany w zeszłym roku w październiku w zakamuflażu na legendarnym torze Nurburgring w Niemczech, Supra GRMN – co oznacza „Gazoo Racing, tuningowane przez mistrza Nurburgring” – ma być najmocniejszą i najbardziej ekstremalną Suprą, jaka kiedykolwiek wyszła z stajni samochodów sportowych Toyoty.

Informacja ta pojawia się prawie dwa lata od tego, jak Toyota zaprezentowała lepiej prowadzącą się wersję GR Supra z tuningowanymi amortyzatorami, aktywnym LSD, elektrycznym wspomaganiem kierownicy i opcjonalną 6-biegową skrzynią manualną.

Najlepszą jak dotąd wskazówkę na temat tego, jak może wyglądać nowa gorąca Supra, daje nam zaprezentowany w zeszłym roku samochód wyścigowy GR Supra GT4. Widoczna powyżej wersja GT4 może pochwalić się dużym tylnym skrzydłem, inspirowanymi wyścigami elementami nadwozia i tuningowanym silnikiem o mocy 430 KM oraz 6-tłoczkowymi hamulcami Brembo.

Nowy model GRMN otrzyma ogromne tylne skrzydło podobne do tego, które widzisz tutaj w Supra GT4. Oznacza to, że GRMN mógłby, według Autocar, otrzymać wersję silnika BMW M3 i M4, która zamienia dwuśrubowe turbosprężarki B58 na parę jednostek o pojedynczym scrollu i wykorzystuje nowy projekt tłoka o większym otworze i krótszym skoku, a także mocniejsze elemprzęgłową skrzynię biegów

Podczas gdy wewnętrzny dział wyścigowy i tuningowy Toyoty, Gazoo Racing, na razie milczy na temat ulepszenia mocy, kilka publikacji, w tym Best Car, Autocar i Car and Driver, sugeruje, że wersja GRMN wymieni bazowy silnik B58 twin-turbo R6 o mocy 382 KM pochodzący z BMW Z4 na sportowy silnik S58 dywizji M.

Oczekuje się, że Supra GRMN będzie wyposażona w taki sam silnik, jaki montowano w najnowszym M2.

Jeśli chodzi o nową specyfikację GRMN, oprócz zmodyfikowanego przedniego zderzaka wyposażonego w canardy i wyścigowy przedni dolny spojler, nowa wysokowydajna odmiana ma również otrzymać sztywniejszy układ jezdny, inspirowane wyścigami zawieszenie i więcej mocy. Możemy się również spodziewać, że schudnie o około 50 funtów dzięki zastosowaniu aerodynamicznych elementów z włókna węglowego.

500 HP

test2