2024 Lamborghini Revuelto

16/04/2024

Lamborghini Revuelto jest hybrydą plug-in. Jego środkowo umieszczony silnik V-12 wspomagany jest przez trzy silniki elektryczne – dwa na przedniej osi i jeden zamontowany do ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem z tyłu – osiągając łącznie moc 1001 koni mechanicznych.

Silnik, Skrzynia biegów i Osiągi

Umieszczony centralnie, wolnossący silnik V12 o pojemności 6,5 litra i mocy 814 KM wyje do czerwonej linii 9500 obr./min. Z trzech silników elektrycznych zintegrowanych z układem napędowym, dwa napędzają koła przednie, a trzeci jest zintegrowany z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z podwójną sprzęgła i wspomaga silnik benzynowy V12 na tylnej osi. Łączna moc tego układu napędowego wynosi 1001 koni mechanicznych, co jest najwyższą wartością wśród wszystkich Lamborghini. To również największa moc wśród hybryd plug-in, dzięki czemu Revuelto pokonuje Ferrari SF90 Stradale o mocy 986 KM. Jeszcze nie testowaliśmy Revuelto, ale po pierwszej jeździe szacujemy, że osiągnie 60 mil na godzinę w zaledwie 2,3 sekundy i osiągnie prędkość maksymalną 218 mil na godzinę. Za kierownicą przyspieszenie Revuelto jest intensywne, silniki elektryczne zapewniają natychmiastowy przypływ mocy po starcie, a silnik V12 wyje, gdy eksplorujesz głębiny jego zakresu mocy. Prowadzenie jest ostrzejsze i bardziej zwinne niż w wychodzącym z produkcji Aventadorze. Revuelto korzysta z układu kierowniczego tylnej osi i systemu wektorowania momentu obrotowego, który zapewnia mu większą stabilność w zakrętach i ułatwia precyzyjne wejście w łuki. Kiedy będziemy mieli okazję przetestować Revuelto na naszym terenie, zaktualizujemy ten artykuł o dodatkowe wrażenia z jazdy i wyniki testów.